Moderne techniek in een oud jasje

Algemene, auto gerelateerde, onderwerpen

Moderne techniek in een oud jasje

Berichtdoor giuliettaevo » do 02 jan 2014, 21:55

Om te voorkomen dat ik Carl zijn topic helemaal volspam met berichten die niets over zijn Bertones te zeggen hebben heb ik maar even een nieuw topic geopend.

De puristen vinden het helemaal niets waarschijnlijk maar zelf ben ik helemaal gek van aangepaste auto's. En dan niet met allerlei plastic spoilers e.d.maar enkel ombouwverhalen met grote wijzigingen in de techniek. :thumbup:

Hier kan iedereen lekker l*llen over plannen en vraagstukken m.b.t. modernere techniek in een oudere Italiaanse bolide. :mrgreen:

Mijn eerstkomende project is een Giulia waar een v6 in moet komen en hiervoor zal het nodige aangepast moeten worden. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik dit zelf kan en ga doen. mochten er meer mensen zijn met dergelijke ambitieuze plannen/ ideeën dan meld je vooral hier. Ik ben altijd bereid om mee te denken en/of helpen en ik ben vrij inventief in het vinden van oplossingen. :geek:

Dus kom maar op met alle verhalen, foto's en vraagstukken over oude italiaanse auto's met moderne motorblokken en remmen e.d. :twisted:


Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
giuliettaevo
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 26 dec 2013, 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Moderne techniek in een oud jasje

Berichtdoor giuliettaevo » do 02 jan 2014, 22:11

Hier een plaatje van mijn Alfetta GTV.
Afbeelding
Draagarmen voor in wording.
Afbeelding
Achter ook schroefpoten.
Afbeelding
Afbeelding
En om de achterwielophanging straks af te maken..
Afbeelding

Aanpassingen aan de auto zijn tot nu toe;
- bak naar voren verplaatst, nieuwe tunnel.
- Sei diff achter.
- Bilstein instelbare schroefpoten rondom met nieuwe bevestigingen in de koets gelast.
- custom draagarmen met fuseekogels van onderaf gemonteerd.
- fusees aangepast voor kogel van onderaf, stuurarmen worden nog aangepast.
- 30mm massieve stabi met uniballs
- 330x32mm 4 pots Brembo remmen voor, massieve schijven in de wielen achter.
- 17" wielen zijn nu verplicht..
- Saab 16v turbo motor met aangepaste BMW getrag versnellingsbak. Kan zomaar nog gewisseld worden tegen iets anders. :lol:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
giuliettaevo
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 26 dec 2013, 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Moderne techniek in een oud jasje

Berichtdoor giuliettaevo » do 02 jan 2014, 22:43

Ander projectje was de Jetta van een vriend van mij. Wie wist er trouwens dat de Jetta werd getekend bij Italdesign door Giorgetto Giugiaro? :mrgreen:

Afbeelding

Jetta was een voorwielaangedreven 4 cilinder benzine uitvoering. ligt nu een Mercedes 3.0 24v turbodiesel motor in met een bmw bak en achteras en na enige aanpassingen heeft hij nu zo'n 400 pk en 800+Nm. overigens staat de auto ook als 6 cilinder diesel op kenteken, is netjes omgekeurd bij de RDW. 8-)

Auto heeft er al dik meer als 10.000 km opzitten het afgelopen jaar en gaat nu geschorst worden en wordt aangepast als driftauto. Weekers bedankt... :evil:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
giuliettaevo
 
Berichten: 35
Geregistreerd: do 26 dec 2013, 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Moderne techniek in een oud jasje

Berichtdoor Carbo » vr 03 jan 2014, 21:53

Prachtig nieuw topic Remco! :thumbup:

Sommige zullen eraan moeten wennen maar ik vind je creaties altijd getuigen van een geweldige hoeveelheid creatief denkwerk wat alleen maar mogelijk is met een grote technische kennis.
Ik heb nog twee setjes brackets voor de 166 klauwen op de 116 fusees liggen :angel:
De custom draagarmen met de "SZ" type oplossing voor de fuseekogel is natuurlijk top!

Met die VW heb ik helemaal niets maar je Alfetta GTV / Saab creatie heeft mijn aandacht :D

Gr,
Carl
Carbo
 
Berichten: 53
Geregistreerd: ma 09 dec 2013, 21:09


Keer terug naar Café

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast