Giulia v6
Geplaatst: wo 08 jan 2014, 23:42
Hoi,
Enkele weken terug heb ik een Giulia aangeschaft zonder techniek en interieur met het doel er een leuke belastingvrije dagelijkse auto van te gaan maken. het uiterlijk heeft geen hele hoge prioriteit maar ik wil de auto toch wel netjes maken. Spuitwerk zal echter in eigen beheer plaatsvinden...
Aangezien ik een hekel heb aan carburateurs en kogelkringloopstuurhuizen heb ik wat drastische technische veranderingen gepland voor de Juul. Er komt een tandheugelstuurhuis in en een v6. Ook komt er een achteras onder van een Volvo 240, simpelweg om een wat langere overbrenging te hebben. Ook zullen de remmen wat opgewaardeerd worden.
Vandaag heb ik de auto met de neus omhoog gezet en heb ik een begin gemaakt met het verwijderen van het stuurhuis (niet bij de koop inbegrepen en moet dus retour). Vooraf heb ik de Volvo as ontdaan van alle bevestigingen voor de draagarmen en reactiestangen e.d. zodat ik daar straks ook meteen mee verder kan.
Hopelijk kan ik van de week nog even tijd vinden om te passen met het nieuwe stuurhuis. De keus bestaat nu nog uit een GTV 916 en een Giulietta 116 stuurhuis, waarbij de 916 variant een voorkeur heeft door de mogelijkheid van stuurbekrachtiging en het feit dat het een kort stuurhuis is.
Ik zal ook zo snel mogelijk wat plaatjes posten van het project.
groeten Remco
Enkele weken terug heb ik een Giulia aangeschaft zonder techniek en interieur met het doel er een leuke belastingvrije dagelijkse auto van te gaan maken. het uiterlijk heeft geen hele hoge prioriteit maar ik wil de auto toch wel netjes maken. Spuitwerk zal echter in eigen beheer plaatsvinden...
Aangezien ik een hekel heb aan carburateurs en kogelkringloopstuurhuizen heb ik wat drastische technische veranderingen gepland voor de Juul. Er komt een tandheugelstuurhuis in en een v6. Ook komt er een achteras onder van een Volvo 240, simpelweg om een wat langere overbrenging te hebben. Ook zullen de remmen wat opgewaardeerd worden.
Vandaag heb ik de auto met de neus omhoog gezet en heb ik een begin gemaakt met het verwijderen van het stuurhuis (niet bij de koop inbegrepen en moet dus retour). Vooraf heb ik de Volvo as ontdaan van alle bevestigingen voor de draagarmen en reactiestangen e.d. zodat ik daar straks ook meteen mee verder kan.
Hopelijk kan ik van de week nog even tijd vinden om te passen met het nieuwe stuurhuis. De keus bestaat nu nog uit een GTV 916 en een Giulietta 116 stuurhuis, waarbij de 916 variant een voorkeur heeft door de mogelijkheid van stuurbekrachtiging en het feit dat het een kort stuurhuis is.
Ik zal ook zo snel mogelijk wat plaatjes posten van het project.
groeten Remco