Tijd dus voor wat TLC. Heb besloten om het grondig aan te pakken en te gaan voor een complete, "nut and bolt", restauratie. Tijdens de restauratie wil ik de Bella verder aanpassen om er een zo authentiek mogelijke GTA Junior Stradale Replica (ja ja, authentiek en replica klinkt misschien tegenstrijdig..) van te maken.
Na veel zoeken en informeren is de keuze voor het restauratiebedrijf gevallen op Carl's Classic Car Factory in Ridderkerk. Voornaamste reden was kwaliteit van het werk dat Carl levert (obv eigen ervaring herstel dorpel van m'n Super en ander werk dat ik heb gezien) en het in NL bijzondere concept dat de Classic Car Factory zowel een eigen straalcabine heeft (en daarbij gebruik maakt van Sodablasting, brengt veel minder warmte in materiaal dan andere straaltechnieken en tast materiaal ook minder aan) en een eigen spuitcabine. De auto hoeft dus in principe de deur niet uit voordat ze volledig gerestaureerd is. Daarnaast is zelf meewerken geen probleem bij Carl, drukt de kosten maar vond ik vooral leuk om zelf ook te kunnen werken aan de restauratie.
Zo gezegd zo gedaan, net voor verloop APK (waarbij de auto waarschijnlijk afgekeurd zou worden op de rotte dorpel) bij Carl neergezet. Wel even slikken bij de gedachte dat ik er voorlopig even niet meer in ga rijden..
Begonnen met demontage, eerste de deurtjes:
en vervolgens het interieur, dashboard:
en bedrading, heb geprobeerd alle draden te labellen én foto's te maken: