aardigheidje; giulia nosejob

aardigheidje; giulia nosejob

Berichtdoor frankalfa » vr 20 dec 2013, 00:06

Na het gereed komen van de aanbouw aan ons huis dit najaar kwam het inrichten uiteraard.
Min of meer als grap had ik al eens geopperd om een deel van de oude sloop giulia nuova (scarbers herkennen m wellicht als de 'matzwart met vlammen juul' van Yuri) aan de wand te hangen als decoratie, waar ik niet eens hoongelach of afwijzende geluiden op kreeg...dit bood perspectieven! :shock: 8-)
Ondersteund met wat plaatjes (dat berlina 1750 front wat op de alfaspeed voorpagina voorbij flitste) kreeg ik groen licht om wat te foefelen met dat giulia front.

Nah die ouwe juul op de brug en eerst maar eens gekeken hoe en wat er nog allemaal vast zat. Dat bleek nogal mee te vallen; in het verleden leek t apparaat wel eens een knauw te hebben gehad wat amateuristisch terug recht getrokken was, met nare gevolgen voor de stevigheid. Front an sich had al eens een nw onderbuikje gehad zo te zien en t leek allemaal redelijk symmetrisch.
Rondom de koplamppotten wel wat narigheid en vooral veel plamuur erop (of zoals mn maat die er wat stukjes inlaste verwoordde 'dat t ding voor 99% uit plamuur bestond en 1% versleten zilverpapier, maw t lastte niet echt lekker :D ) Lag ik niet heel wakker van, t moest aan de muur komen en niet meer met 180+ op t asfalt tenslotte.

Anyway, de eerste pakweg 25cm giulia werd gescheiden van de rest van de auto, en tussen de beide schermrandjes kwam een alu hoekprofiel te zitten, wat dienst moest doen als ophangpunt en als verbinding tussen links en rechts.

Vervolgens de oud type front delen die ik nog had liggen erop pas gemaakt en eea ervan gestraald en gespoten. (ja tis niet origineel maar ik vind t mooi zat zo, kon het bv ook niet over mn hart verkrijgen om een goede oud type super motorkap aan gort te slijpen hiervoor, dus dat is een nuova kap geworden, die verhoging in t midden denk je er maar bij :) )

Na wat voorbereidend plamuurwerk door ondergetekende is t deel verder voorbewerkt en in de lak gezet door een collega (in grigio grafite oftewel vuilniszakkengrijs)

Eenmaal weer thuis in kleur had ik de losse delen er vlotjes aan hangen maar om t hele spul te laten branden wat toch nog een klein toertje. De org. aanwezige 4x55W :mrgreen: zou het nieuw gebouwde deel wel wat overdadig verlichten bleek al na een eerste testopstelling in de schuur, mán wat een bak licht! :D Ook het tijdelijk trafootje gaf na een minuut of 5 de pijp al aan maarten. Besloten om met 12v halogeen lampjes te gaan werken, 10W met een g4 aansluiting, van die insteek dingen.

Hele spul via conrad laten komen en na bedraden/aansluiten en verzinnen (g4 fittinkjes pasgemaakt in een uitgeboorde gloeilamp) proefgestoomd in de loods voor een paar uur; de lichtopbrengst was nog steeds ruim voldoende en er werd niets warm (lampglazen niet en de trafo evenmin) Akkoord voor installatie dus.

De delen die de muur raken had ik voorzien van carrosserieband om beschadigen tegen te gaan trouwens. Zorgvuldig uitmeten, nog eens diep zuchten en vervolgens de boormachine in je versch gestuukte muur drukken, pfffff...Maar vooruit t ding hangt en t werkt nog ook, blij mee!!

Paar plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz,fRank
Edit; Reinier mn foto's staan er maar voor de helft op, waar ligt dat aan?
frankalfa

Re: aardigheidje; giulia nosejob

Berichtdoor Carbo » vr 20 dec 2013, 20:56

Mooi projectje :ugeek:

Ziet er "super" uit!

Gr,
Carl
Carbo

Re: aardigheidje; giulia nosejob

Berichtdoor Nick » wo 25 dec 2013, 21:43

Haha leuk idee! :lol:

Heel netjes gedaan idd