Thanks Jan!
Nu de auto's inmiddels bij ons in de shop staan kan het echte restauratie werk beginnen......... nou ja echte werk
De restauratie begint namelijk met een grondige inventarisatie. De auto's lagen voor een gedeelte uit elkaar en zijn niet compleet. Met dit soort auto's is dat altijd een risico echter soms ga ik gewoon op mijn instinct af
Bij dit soort projecten moet mijn gevoel goed zijn
De Giallo Ocrauit 1967 is bijna compleet alleen de Veloce motor ontbreekt. Verder is het speciale interieur, dashboard en tellers (de Veloce heeft de 120 km/h recht omhoog staan) aanwezig. Deze auto is wel een keer overgespoten ze was namelijk Verde Muschio
maar verder tutti originali......... Oja ook een klein tikje gehad links voor
Het belangrijkste is dat de carrosserie lijn er mooi in zit (zit geen spuitplamuur onder
) en dat alle puntlasnaden er zeer gezond uitzien. Kortom een prachtige basis voor een concours restauratie!
De Rosso uit 1966 is een ander verhaal deze auto mist ook de motor en ook de V bak. Verder is het interieur er niet bij en mist deze nog een groot aantal andere zaken zoals de Dunlop remklauwen.
Dus mijn netwerk maar eens opengegooid voor prio 1; twee 1600 Veloce motoren met de juiste motornummers! De Fusi bijbel geeft altijd uitsluitsel welke motornummers dit zouden moeten zijn.
Tot mijn grote verbazing heb ik nu circa twee maanden verder al twee motorblokken gevonden binnen een straal van 50km rond Ridderkerk. Gekker moet het toch niet worden.......... ik heb gelijk ook maar een oudejaarslot gekocht
Het 1967 blok is geheel compleet inclusief de toch wel zeldzame Weber 40 DCOE
27 carburateurs. Alleen het kleppendeksel klopt niet maar verder is zelfs de vroege dynamo erbij!
Het 1966 blok ligt helemaal uit elkaar en mist de kop, alleen die 1600 Veloce kop (heeft de grotere klepdiameters) had ik zelf al sinds een paar maanden op de plank liggen
Dan ontvang ik ineens een mailtje van medeforummer Freek (nogmaals thanks
) dat er een interieur op Marktplaats staat! Ik was de 9e viewer en heb direct gebeld. De verkoper een restauratie bedrijf in Helmond wistwel dat het een Bertone interieur was maar niet dat het hier om een zeldzaam Veloce interieur ging. Ik heb het interieue ongezien gekocht voor de vraagprijs van 600,- Euro. De dag erop is Johan het interieur op gaan halen en de verkoper baalde als een stekker
hij had inmidels al een bod van 900,- Euro op het interieur ontvangen, maar sportief het interieur werd aan ons verkocht voor de afgesproken prijs
Blijkt het na terugkomst ook nog om een zeldzaam echt leder interieur te gaan
............ gelijk maar een tweede oudejaarslot gekocht
De Rosso gearriveerd bij mijn bedrijf!
Snel binengezet voor een eerste inspectie!
Het Veloce interieur (stuurwiel is niet correct, heb inmiddels 1 origineel Veloce stuurwiel in Duitsland gevonden)
de Rosso op de brug voor een eerste inspectie!
Het eerste 1967 er Veloce blok
Wachten op de restauratie; twee Veloce's en een 1300 GT Junior. Mooi rijtje 105'jes en een verdwaalde 116!
Wordt vervolgt!
Gr,
Carl