Tja, begonnen aan de restauratie zou ik het nog niet echt kunnen noemen
Ik ben aan de demontage begonnen. Dat valt me vies tegen want alle RVS lijsten zijn zowel gelijmd als geschroefd. De schroeven zijn verroest en de koppen zijn dol. Dus elke lijst kost veel tijd om schadevrij te demonteren. Daarnaast ben ik ook veel tijd kwijt aan het verwijderen van de deuren. De imbusbouten zitten vast.
Ik heb er sinds maart 2009 tot aan een paar weken terug mee gereden. Aan technisch en mechanisch onderhoud eigenlijk nooit bezuinigd. Daar lag de noodzaak dan ook niet maar de dorpels werden slecht en hier en daar een blaasje onder de lak. Ik heb er bewust voor gekozen om er niet te lang mee door te rijden, in de hoop dat het niet een te groot drama zou worden
De wagen is op een aantal plekken eerder aangepakt. Dat is niet overal even goed gedaan. Dit gaat dan ook gecorrigeerd worden. Zoals bijvoorbeeld de glasvezels in de vloerdelen. Hier was ik helaas niet van op de hoogte bij aankoop, omdat zowel van onder als van boven het er netjes strak uit zag, door een laagje tectiel. Over twee weken ga ik naar Italie en ga ik bij Biondi Lamierati nieuwe plaatdelen halen. Op AlfaBB zijn mensen zeer positief over de pasvorm en de vloerdelen zijn niet verdeeld in 4 stukken maar in slechts 2. Ook de verstevigingen voor de gordels en de montagepunten van de stoelen zijn al aanwezig, wat ik bij de Engelse aanbieders niet op de afbeeldingen zie. De prijs voor een set is wel iets duurder maar ik hoop tijd en moeite te besparen en tegelijkertijd een beter resultaat te behalen. Op vakantie ga ik toch dus daar hoef ik het niet voor te laten
Veel ervaring heb ik helaas niet maar hoop de niet zichtbare delen zelf te kunnen doen. Afhankelijk hoe me dat vergaat, doe ik de delen in het zicht ook zelf, tenzij ik er helemaal niks van bak.
Ik heb maar geen tijdschema opgesteld of een deadline in gedachten. De bedoeling van de restauratie is om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten binnen het redelijke. Ik ga dus geen concourswinner neerzetten maar een strakke body met wat aangepaste techniek. De 2.0TS staat al klaar. Ik heb er ook LPG in zitten maar gezien ik de wagen in de toekomst niet meer in ga zetten voor dagelijks gebruik gaat de LPG er denk ik uit. Dat zien we tegen die tijd wel. Ik zal proberen foto's te maken van het werk. Dat vinden we allemaal leuk